11/03/2014

Forårsfornemmelser #1

Hvor er det bare ubeskriveligt dejligt med solskinsvejr og forår - endelig!

Det bliver jo ikke dårligere af en kombination med ny indkøbt forårsstof og ikke mindst den nye overlocker....

Ta daa - den første kjole til mig selv syet på overlockeren. Hvilken fantastisk maskine!! - og den er slet ikke så svær at betjene som jeg havde frygtet - og da også skiftet tråd og alt muligt:)
Bilder selvfølgelig ikke mig selv ind at jeg kan det hele endnu, men synes jeg har fået en god start, og skal nok lære den lille Janome godt at kende efterhånden :)




Nå men tilbage til kjolen. Stoffet er fra Stofdepotet og mønstret fra stof og stil.

 
Mønstret skal dog tilpasses til næste gang - synes det er for stort i overdelen. Men en dejlig forårs-/sommerkjole som jeg håber at få brugt en masse efterhånden som temperaturen stiger ;)

13 kommentarer:

  1. Hvor er den fin - en super anvendelig basiskjole:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - med et par justeringer tror jeg godt det kunne blive en sommer yndling:)

      Slet
  2. Sikke en skøn kjole :-) den blir du glad for i sommervarmen! Og en overlocker gør bare syning lettere og mere prof.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det må man sige - nu kan jeg slet ikke forstå at jeg ventede så længe med at købe den:)

      Slet
  3. Wauw Tina, du ser fantastisk ud!!

    SvarSlet
  4. Du ser så godt ud! Den er blevet rigtig flot - hvilket mønster er det?
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  5. Hvor er du sød Christina - mønstret er dette: http://www.stofogstil.dk/Katalog/Monstre.aspx?group_id=11281

    SvarSlet
  6. wauw den er flot til dig... Og den ser super flot ud... God start på maskinen må jeg sige...

    SvarSlet
  7. Årh hvor er det skønt at du og lokkeren allerede er gode venner.
    Jeg har i øvrigt god erfaring med at bruge selvsamme til liiiiiiiiiiige at sy bluser med mere lidt ind i siderne (du ved big shirts er så moderne, men får mig til at ligne en klud). Synes dog at kjolen er læx til dig! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kender jeg utrolig godt Liv - altså det der med at ligne en klud:) - men tak:)

      Slet
  8. Hvor er du sej! Gid det var mig der lige kunne den slags. Godt gået!

    SvarSlet